Changes In Life - Kapitel 7

 

 

- Hej, ler Zayn och jag besvarar leendet med ett halvt från min sida. Vi står där ett tag utan att veta hur vi ska hälsa, innan Zayn drar in mig i en försiktig kram. Jag kramar lätt tillbaka, innan han efter bara några sekunder släpper mig. Kunde han inte kramat längre, bara några sekunder till?

 

- Kom in, säger Zayn med det typiska, sneda Zayn-leendet. Jag kliver in i hallen efter att han backat från dörröppningen. Han förvånar mig det första han gör med att ta jackan från mig, hänga upp den medan jag förvånat följer hans rörelser. Han hjälper mig med väskan, medan jag aningen överraskad står kvar med Primark-kassen i handen.
- Kommer du? frågar han mjukt, knycker med nacken mot sin sovrumsdörr. Jag nickar och följer efter honom, och han öppnar dörren. I rummet är det i ordninggjort med kuddar och filtar i den mjuka soffan han har. Det är en bäddsoffa, vilket i sin tur innebär att vi kommer bädda där till mig senare. Lakan och täcke ligger i en hög på hans säng, vilket antagligen är det vi kommer bädda med.

 

Zayn släpper ner min väska på sin säng.
- Du har godis och chips? säger han och nickar mot min kasse jag håller i handen. Jag rycker till och försvinner upp från mina tankar, nickar.
- Yes, ler jag och plockar upp påsarna med chips och godis. Zayn skjuter fram skålar mot mig över soffbordet, som jag fyller med godsakerna.
- Så, vad ska vi se för film? frågar jag, ser på Zayn. Han rycker på axlarna.
- Vad sägs som din gamla favoritfilm?
Jag blir tvungen att fundera i några sekunder innan det går upp för mig vilken han menar.
- Jag kommer storgråta, påpekar jag, Zayn rycker på axlarna.
- Vill du se den?
Jag nickar ivrigt.
- Gärna!

 

Tio minuter senare sitter vi båda nerbäddade bland kuddar och filtar, nära utan att gå över vänskapsgränsen. The Notebook spelas på teven framför oss på väggen, min gamla favoritfilm, precis som Zayn mindes så väl. Då och då sträcker vi oss efter godis eller chips, eller kanske en klunk läsk, och skrattar då och då åt något på filmen. Och jag, jag är lycklig såhär. För tillfället, iallafall.






Jätte bra :D

2013-03-18 » 18:15:36
» Fia

Bra kapitel!:) Kram

2013-03-19 » 06:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback